Lättläst

Här finns lättläst information om kommunen.
Om vad kommunen gör.
Och vad kommunen kan hjälpa dig med.

Bara en del av informationen finns på lättare svenska.
Om du har frågor kan du ringa till oss.
Telefonnumret är 0413 – 280 00.
Den som svarar hjälper dig gärna.

Här är några saker som kommunen gör:

  • driver förskolor och skolor
  • driver bibliotek och musikskola
  • sköter gator, parker och torg
  • ordnar särskilda bostäder för till exempel äldre
  • ger olika tillstånd
  • ger stöd om man har för lite pengar
  • ger stöd om man har andra problem