Hitta en bostad – lättläst

Det kan vara svårt att hitta en bostad.
Det finns två sätt att skaffa en bostad,
hyra eller köpa.

Hyra en lägenhet

I Höör finns flera hyresvärdar
som äger lägenheter.
Det finns ingen bostadskö.
Du måste själv ta kontakt med de olika
hyresvärdarna och fråga om
de har lediga lägenheter.
Här finns en lista över hyresvärdar.

Köpa bostad

Om du har pengar kan
du köpa ett hus eller en lägenhet.
Du kan också fråga en bank om du kan
få låna pengar.
Hus och lägenheter som är till salu
hittar du på olika hemsidor.