Omsorg och stöd – lättläst

Alla människor har upp- och nedgångar i sina liv.
Ofta hittar du själv en lösning.
Men ibland behövs råd och stöd.

Kommunens socialtjänst finns till för att hjälpa och stödja.

Vi kan ge stöd till:

  • äldre personer som behöver hjälp,
  • personer med funktionsnedsättning,
  • personer och familjer som har för lite pengar,
  • personer och familjer som har andra problem,
  • viss sjukvård.

För att få:

  • hemtjänst,
  • dagverksamhet,
  • avlastning,
  • särskilt boende.

ska du kontakta en biståndshandläggare på kommunen.
Ring till kommunen, 0413 – 280 00, så får du veta mer.

För att få:

stöd och service till personer med funktionsnedsättning
ska du kontakta en handläggare på kommunen.
Ring till kommunen, 0413 – 280 00, så får du veta mer.